Fantastisch Mens

EMBV 17 juni 2019
Mijn wereld van Peter Sagan stond al langer op ons lijstje en uiteindelijk ook aangeschaft. Een goed geschreven boek dat inkijk geeft in de wielrenner Sagan, en dan hoofdzakelijk zijn wereld rond het behalen van drie wereld titels op rij. Een unieke prestatie.

Echt heel leuk om te lezen . Het boek is Peter’s perspectief op de drie seizoenen van het winnen van de UCI wereldkampioenschappen , maar dat niet alleen, ook hoofdstukken over zijn jeugd, familie en Team Peter. Het geeft inzicht in hoe hij het met een raceteam functioneert en wat voor hem werkt of niet werkt . Hij heeft beslist een andere kijk op dingen dan andere renners en werkt anders met teamdirecteuren en -eigenaren, maar zijn methoden werken.

Peter Sagan is een ongelooflijke fietser, atleet, voorbeeld, maar het belangrijkste is een hij als mens, zijn kijk op het leven, zijn liefde die hij toont aan alle betrokkenen rondom hem, persoonlijk, professioneel of anderszins. Het boek is vlot geschreven en heeft een nuchtere en grappige toon. Wat een ongelooflijke prestatie in het wielrennen om 3X Wereldkampioen te worden en het winnen van klassieke races daartussenin. Deze man is hilarisch, inzichtelijk en boeiend. Het is een fantastisch boek over een geweldige persoon.

Meer recensies van EMBV