Niet echt een thriller

HannekeBo 13 juni 2019
Politieagente Madeline heeft een appartement gehuurd in Parijs, om hier een tijdje tot rust te komen. Maar wanneer ze na een paar uur de badkamer uit komt, treed ook toneelschrijver Gaspard het appartement binnen. Door een misverstand is het appartement dubbel verhuurd en geen van beide is van plan het huis te verlaten. Ze zijn dan ook genoodzaakt een paar dagen samen door te brengen, tot er een oplossing wordt gevonden voor het probleem.
Het appartement was van de schilder Sean Lorenz, een bijzondere man, die een jaar ervoor is overleden nadat het verlies van zijn zoontje zijn leven heeft verwoest. Net voor zijn dood zou Lorenz drie schilderijen hebben gemaakt, maar deze zijn nooit gevonden. Madeline en Gaspard worden beide geraakt door het verhaal en gaan, ieder voor zich, op zoek naar de nalatenschap. Doordat ze zich uiteindelijk verzoenen, kunnen ze de puzzelstukjes bij elkaar brengen en komen ze dichter bij de waarheid dan ooit.

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. Het zou een thriller zijn, maar ik vind dit genre niet geheel bij het boek passen. Het boek staat namelijk bol van geschiedenis en kunst, het doet veel meer aan als een roman dan een thriller. Dat maakte het boek voor mij perfect. Er zit veel achtergrond in het boek over kunst, wat me best wel interesseert. Naast de spannende zoektocht naar de schilderijen en de waarheid over de dood van het zoontje van Lorenz, maken ook de beide hoofdpersonen een grote ontwikkeling door in het verhaal. Zij hebben beide af te rekenen met hun eigen verleden.
De combinatie van deze verhaallijnen is erg goed. Bovendien zit het verhaal vol met bijzondere en onverwachte wendingen, het is zeker niet voorspelbaar, maar wél geloofwaardig. Dat vind ik erg goed, veel boeken die onvoorspelbaar zijn, zijn wel een tikkeltje ongeloofwaardig.
Als kers op de taart zit er ook nog romantiek in het boek. Hoewel het einde misschien niet helemaal geloofwaardig is, legde ik het boek wel met een grote glimlach weg. Dit is echt het perfecte boek voor de vakantie, een mooie mix van spanning, romantiek en geschiedenis. Ik geef dit boek dan ook vijf sterren.

Meer recensies van HannekeBo