En weer een prachtig verhaal!

Amarins 21 maart 2022
Annabelle is fotografe en heeft een mooie opdracht in de wacht gesleept. Ze gaat de kunstcollectie van landgoed Trevillion House fotograferen. Op het landgoed wonen Elizabeth Trevillion en haar schoonmoeder Beatrice. Al gauw ontstaat een bijzondere vriendschap tussen de bewoners en Annabelle. Wanneer Anna Sebastian op het landgoed ontmoet, de zoon en kleinzoon van de bewoners, voelt ze zich meteen aangetrokken. Ze zou heel graag een nacht met hem doorbrengen. Sebastian gaat akkoord met een seksdate en ze genieten meerder malen van elkaar. Maar wanneer ze elkaar steeds vaker ontmoeten blijkt toch dat er gevoelens in het spel zijn.

Esther Stui heeft met meerdere boeken al bewezen dat ze uitblinkt in het schrijven van feelgood verhalen met diepgang. Ook met Vlinders heeft ze weer een geweldig verhaal geschreven waar iedere feelgoodliefhebber van gaat smullen.

Alle elementen voor een prachtige feelgood zitten weer in dit boek verweven. Waar het boek voornamelijk in de eerste bladzijden wat voortkabbelt krijgt het algauw vaart en wil je alleen maar verder lezen. De schrijfstijl is heel erg fijn, korte zinnen en vooral ook makkelijk taalgebruik waardoor het vlot leest.

Hoofdpersoon Annabelle vond ik een fantastisch persoon, wat heb ik van haar genoten. Een pittige tante die vooral weet wat ze wil maar ook af en toe ontzettend twijfelt. Ze staat gauw klaar met conclusies en meningen en dat breekt haar ook af en toe op. Ze krijgt heel veel voor de kiezen maar wanneer het minder gaat herpakt ze zich gauw. Staat vooral positief in het leven en is een genieter. Sebastian is ook een levensgenieter, een rijke kerel en begeeft zich in bijzondere kringen. Je leert hem kennen als een rokkenjager maar al snel krijg je door dat hij snakt naar liefde en aandacht. Het verleden van Sebastian liegt er niet om en blijft hem ook af en toe achtervolgen. Van Sebastian heb ik ook erg genoten, wat een heerlijk personage. Wat een fijne vent, liefdevol maar ook hij weet wat hij wil. Toch zijn beide personages niet op alle vlakken gelukkig en al gauw blijkt dat ze beide meer gemeen hebben dan je zo op het eerste gezicht zou denken.

Het mooie in Vlinders vond ik dat je denkt te weten hoe het afloopt, maar meerdere malen word je verrast door een wending in het verhaal die je absoluut niet zag aankomen. En naarmate je verder in het verhaal komt word je steeds nieuwsgieriger of het verhaal zal eindigen zoals je had verwacht en ook gehoopt.

Esther wist me door een aantal gebeurtenissen in het boek weer te raken. De vlinders in het boek hebben een speciale betekenis. Meerder malen komt dat naar voren. In mijn leven staat ook altijd de vlinder centraal. Gevoelens over ‘mijn’ vlinder herkende ik in dit verhaal en dat voelde wel heel bijzonder. Naast de vlinders zijn er weer heel veel mooie en belangrijke thema’s in het boek verwerkt. Door deze verschillende thema’s krijgt ook dit verhaal weer diepgang naast het hoge feelgood gehalte.

Esther je hebt me wéér weten te raken. Er waren twee momenten in het boek dat ik wederom de zakdoekjes nodig had. Maar ook met de fijne humor en een tikkeltje spanning die je in je verhalen toevoegt heb je me weer een aantal uren heerlijk laten genieten.

Meer recensies van Amarins