Heerlijk vriendinnen boek.

Anja Brummer 26 oktober 2020
Wat een heerlijk boek! Het is een jeugdboek, echt iets voor jonge tienermeisjes. Het gaat over 2 beste vriendinnen: Teddie en Maud. Teddie zit in de rolstoel, die ze een Tedmobiel noemt. Het is voor hun de normaalste zaak van de wereld, geen obstakel, vaak juist voordeel. Teddie is zelfverzekerd, brutaal, een beetje gek en kreatief. Maud een beetje verlegen, lief, maar bij haar beste vriendin durft ze best veel. Gewone tienermeisjes dus die veel gewone en ongewone dingen meemaken.

Het boek is heel vlot geschreven, ik heb het in een adem uitgelezen. Soms spannend, soms ontroerend, maar vooral erg grappig. Als er iets erg misgaat, hoeft dat niet per se een slecht ding zijn! Dit is wat ik een echte feelgood voor (jonge) meiden noem! Ik denk, dat Teddie echt een voorbeeld voor meisjes met beperking kan zijn. Echte aanrader.

Meer recensies van Anja Brummer