Wijnperikelen en genetische manipulatie

Anna Bakker 26 september 2021
Deze tweede druk van 'De vergelding', augustus 2021, is een herziene vertaling van de eerste druk, die in 2011 verschenen is. Nieuwe cover, andere uitgever; op Hebban blijven de oorspronkelijke gegevens staan.

Zie ook mijn recensie van deel 1, 'Bruno, chef de police'.
'De vergelding' is wederom een heerlijk boek, alhoewel het minstens zo veel geluk als wijsheid is dat Bruno de zaak oplost, Walker werpt hem nogal het een en ander 'toevallig' in de schoot. Als lezer ken je niet alle feiten, en Bruno aanvankelijk ook niet, meepuzzelen kan daarom niet echt. Het mag de pret niet drukken.
Iets zwakker gecomponeerd dan deel 1, interessant en goed genoeg voor vier sterren. Op naar deel 3.

Zoals ik ook na deel 1 zei:
Zou mooi zijn als de uitgever bij een volgende druk, en hopelijk ook voor de volgende delen van de reeks, de tekst ontdoet van slordigheden. Het is bar en boos: terwjjl, het is gebeurt, Saint Denis/Saint-Denis/Saint Deniz, enzovoort ... Het komt het leesplezier beslist ten goede als een boek gecorrigeerd wordt vóór het drukken.

Meer recensies van Anna Bakker