Emily & Gavin - deel 2

Anne Ketelaars 26 oktober 2020 Auteur
Emily Cooper heeft in deel 1 van deze reeks (Tweestrijd) uiteindelijk de knoop doorgehakt om haar manipulatieve vriend Dillon definitief te verlaten en hun aanstaande huwelijk af te lassen. Ze houdt van Gavin Blake en ze zou met hem haar leven moeten delen. Maar ziet hij haar nog wel staan nu ze hem zo ruw op een zijspoor heeft gezet en daarbij zijn hart heeft gebroken? Ze besluit in ieder geval alles op alles te zetten op hem voor zich terug te winnen.
Is het lot Emily gunstig gezind, zal Dillon haar echt met rust laten en zijn er nog andere gebeurtenissen die Emily's leven op zijn kop kunnen zetten?

Eerlijk is eerlijk weet je natuurlijk al dat het ergens in deel 2 goed moet komen tussen Emily en Gavin, maar op zich weet Gail McHugh er wel voor te zorgen dat hier nog een zekere spanning omheen hangt en het niet meteen bij hoofdstuk 1 en een eerste ontmoeting weer koe en ei is.
De confrontatie met Dillon vond ik best teleurstellend, hij gaf zich wel erg makkelijk gewonnen, iets wat je niet verwacht van zijn personage. Als Dillon uiteindelijk opnieuw een kans krijgt om zich met Emily en Gavin te kunnen bemoeien, lijkt hij het beter aan te pakken. Gail laat Gavin vervolgens wel heel rap met een tegenactie komen, waardoor het moment van spanning redelijk snel bekoelt, hier had meer uit gehaald kunnen worden, vond ik.
In dit deel kom je ook meer te weten over Emily zelf en komt ook haar jeugd en de relatie met haar moeder aan bod. Van echte diepgang is geen sprake, maar het oppervlakkige is er wel vanaf vind ik, pluspunt ten opzichte van deel 1.
De romantiek is zinderend en de liefde spat er nog meer vanaf dan in deel 1. De vele en soms ook langdradige liefdesverklaringen riepen bij mij op een gegeven moment wel een 'ja nu weten we het wel'- irritatie op.

In ieder geval heb ik me prima vermaakt met dit tweede deel dat me tot het eind geboeid wist te houden. Kortom een fijne reeks om te lezen.

Meer recensies van Anne Ketelaars