Nell & Kyle versus Nell & Colton

Anne Ketelaars 31 juli 2020 Auteur
Nell en Kyle zijn beste vrienden die inzien dat er meer speelt tussen hen; ze krijgen verkering. Als stel op de middelbare school is er een hoop dat ze samen voor het eerst beleven. Een lang en gelukkig leven zit er echter niet in, Kyle overlijdt en Nell blijft gebroken achter. Op de begrafenis ontmoet Nell Kyles oudere broer, Colton, die tot haar grote ongenoegen direct wat weet los te maken bij haar.
Als ze hem jaren later in New York weer treft, blijkt voor Colton vrij snel dat Nell diverse cruciale stappen in het rouwverwerkingsproces bewust heeft overgeslagen. Schuldgevoel heeft haar volledig in zijn greep. Ondanks dat hij beseft dat hij zich op glad ijs begeeft met Nell, is hij vastbesloten haar te helpen. De aantrekkingskracht tussen beide leidt naar meer, maar is dat genoeg om weerstand te bieden aan de pijn en geesten uit het verleden?

Al bij het inleidende stukje van Jasinda Wilder, waarin ze aankondigt dat dit boek voor iedereen is die wel eens een dierbare heeft verloren, voelde ik tranen in mijn ogen prikken. Ik wist waar ik aan begon, dat was via de achterflap al duidelijk. Maar wauw, wat zijn verlies en verdriet een verstikkende combi als je het niet toelaat. Nells verhaal greep me enorm aan. Dat van Colton maakte vervolgens misschien nog wel meer indruk op mij. Jasinda schuwt geen enkel thema, grijpt alles aan en weet je op allerlei manieren te raken. Liefde, verdriet, pijn, muziek, romantiek en erotiek, het komt allemaal aan bod. Leuk om vanuit zowel Nells als Coltons perspectief te kunnen lezen. Wat ik jammer vond, is dat het laatste en afsluitende hoofdstuk mij uiteindelijk niet zo wist te raken als andere delen uit het boek en ik toch een beetje teleurgesteld afsloot. Maar misschien zegt dat meer over de kracht van andere passages uit het boek, dan over het einde van dit boek. Het bonusmateriaal tenslotte had wat mij betreft achterwege mogen blijven, op dit punt voegde het voor mij te weinig toe aan het verhaal.

Een prachtig boek wat je niet onberoerd kan laten met thema's die het tot een pakkende mix maken vol sterke emoties, liefde en kracht.

Meer recensies van Anne Ketelaars