Sage & Luca deel 2

Anne Ketelaars 08 november 2020 Auteur
In deel 1 liet Laura Kneidl haar lezers met een enorme cliffhanger achter. Voor Sage was een plotseling reële confrontatie van haar verleden met haar heden de reden om Luca hals over kop te verlaten. Als alles als een kaartenhuis in elkaar zakt, is het niet zo makkelijk de draad weer op te pakken. Gesteund door April en later ook groepstherapie doet Sage een poging. Ze probeert de afstand tussen haar en Luca te bewaren, hoewel ze ook goed beseft dat ze niet zonder zijn vriendschap kan en is dat het enige waar ze nog op hoopt? Luca lijkt aanvankelijk afstand te willen, maar hoe meer Sage en hij om elkaar heen draaien hoe meer de grenzen vervagen.

Opnieuw weet Laura Kneidl een goed verhaal neer te zetten, diepgang, spanning, vriendschap en liefde. Het boek leest opnieuw prettig weg, maar ik miste in de eerste helft wel een beetje de kracht uit deel 1. Misschien komt dat ook deels doordat de achterflap aangeeft dat Luca Sage niet zomaar opgeeft, terwijl dat niet de vibe is die ik direct meekrijg, het duurt juist een aardige poos voordat dat echt van de grond komt.
De angststoornis van Sage is ook in dit deel realistisch uitgewerkt en opnieuw wordt je als lezer meegenomen in haar angsten, onzekerheden en beleving, waardoor je je goed kunt inleven in haar. In dit deel kom je ook nog meer te weten over Luca, wat een fijne aanvulling is.
Na het laatste hoofdstuk met een spannende ontknoping volgt nog de epiloog. Wat betreft Sage en Luca's kant van de epiloog een mooie aanvulling, maar ik bleef toch met enkele vragen achter over de andere personages, het was tof geweest als die vragen ook beantwoord waren.

Verlies me. Niet. is een mooi vervolg op Raak me. Niet. en je kunt niet deel 1 lezen en niet doorgaan met deel 2 lijkt me. Wel mist het vervolg aanvankelijk wat van de kracht van de het eerste deel, uiteindelijk wordt het helemaal goed gemaakt, maar zodoende geen vijf maar vier sterren.

Meer recensies van Anne Ketelaars