Het verhaal van Faye en Sean

Anne Ketelaars 25 juni 2020 Auteur
Dit boek gaat over Faye en Sean en het is een liefdesverhaal, zo veel verklapte de titel mij. Het verhaal begint in de zomer van 1999 in Engeland, vanwege een onhandig moment heeft Faye dringend hulp nodig en het is Sean die haar red. Dit moment vormt de basis van een sterke vriendschap die zich in de loop van het boek ontwikkelt.
Faye heeft een fijne jeugd, liefhebbende ouders, voor Sean ligt dat anders. Hij stelt zich gesloten op en leeft ondertussen voor zijn muziek. Het is Faye die ervoor zorgt dat hij zich steeds meer openstelt.
Gaandeweg het boek volgen we Faye op de basisschool, middelbare school, als student en in haar werkende leven, haar zoektocht naar zichzelf en haar prins op het witte paard. Sean is wat ouder en hij krijgt wat pittige levensmomenten te verwerken, gelukkig is Faye daar om hem te steunen. Zijn toegewijde passie voor muziek wordt beloond en hij weet zelfs internationaal door te breken.
Maar hoe zit het dan met dat liefdesverhaal?

Ik vond het erg leuk om een groot gedeelte van het levensverhaal van Faye en Sean te lezen, dat zorgt voor meer diepgang in een verhaal en meer feeling met de personages. Wel vond ik het aanvankelijk wat lastig om me te verplaatsen in het karakter van een tienjarige, wetende dat zij de vrouwelijke hoofdpersoon is. Het is jeugdig, maar aangezien er voor mijn gevoel niet te diep op het gedachtegoed van een tienjarige wordt ingegaan, kon ik er uiteindelijk prima mee overweg. Door Seans karakter werd ik meteen gegrepen. Als ze verder opgroeien wordt het verhaal steeds interessanter tussen de twee. Door de titel weet je dat er meer moet volgen, dat is een geruststellende gedachte om te weten vond ik, maar vooral Faye lijkt zich nergens van bewust. Gaandeweg merkte ik dat ik Fayes verhaal een stukje minder interessant begon te vinden als Sean niet in haar leven was, maar je wilt gewoon weten hoe het zit, zodat je in een onverminderd tempo lekker door blijft lezen.
Ik heb genoten van dit boek over Faye en Sean, hun intense vriendschap, hun dromen en het warme einde.

Meer recensies van Anne Ketelaars