Sage & Luca deel 1 - Wauw!

Anne Ketelaars 03 november 2020 Auteur
Sage Derting heeft alles achtergelaten om haar voormalige woonplaats Maine te ontvluchten en een nieuwe start te kunnen maken in Melview aan de universiteit daar. Ze leeft in haar VW-busje omdat ze zich een studentenwoning niet kan veroorloven. Ze gaat ervan uit dat ze een eenzaam studentenbestaan zal leiden vanwege haar verleden, maar gelukkig leert ze al snel April kennen.
Om haar studie te bekostigen weet ze een baantje te krijgen in de bibliotheek van de universiteit. Zodra ze haar collega Luca ontmoet, slaat de paniek toe en wil ze heel hard wegrennen wat ze vervolgens ook doet. Maar Luca is niet de man voor wie ze hem aanvankelijk houdt en blijkt ook Aprils broer te zijn.
Terwijl Sage zich stapje voor stapje als student ontwikkelt, weet ook haar verleden zich wederom aan haar op te dringen. Ondanks haar onzekerheid gaat ze de confrontatie aan, laat hulp toe in haar leven en zal voor zichzelf moeten kiezen wie ze wil en kan vertrouwen en wie niet.

Wauw wat een prachtige new adult is dit! Complimenten aan Laura Kneidl hoe ze dit verhaal vertelt, de opzet, de personages, de spanning, de liefde en de kracht van dit boek.
Dit boek leest als een trein en op de achterflap wordt je al gewaarschuwd dat dit het eerste deel is van een spannend tweeluik dat onder je huid kruipt en dat doet het ook echt. Het verhaal is naar mijn mening goed opgezet en uitgedacht, hetzelfde geldt voor de personages. Zeker ook de angststoornis van Sage komt heel realistisch over en je merkt dat haar problematiek goed uitgezocht is. Ook de manier waarop Sage je als lezer meeneemt in haar angsten, onzekerheden en beleving, maakt dat je je goed kunt inleven in haar. Maar het mooiste aan Raak me. Niet. is het liefdesverhaal tussen Sage en Luca dat zich langzaam maar zo mooi en hoopvol ontwikkelt.
Na het dankwoord volgen twee korte hoofdstukken over momenten uit het boek vanuit Luca's oogpunt, dat maakte mij eigenlijk nieuwsgierig naar meerdere van zulke hoofdstukken, omdat je af en toe heel benieuwd bent wat Luca op zo'n moment denkt of voelt.

Raak me. Niet. is wat mij betreft een echte must read en ik beveel het boek van harte aan. Wel één tip: zorg dat je deel 2 alvast klaar hebt liggen, want de cliffhanger is bijna niet te doen...

Meer recensies van Anne Ketelaars