Tweestrijd

Anne Ketelaars 19 oktober 2020 Auteur
Na het overlijden van haar moeder verhuist Emily Cooper naar New York om daar hopelijk een nieuw leven te beginnen met haar vriend Dillon en vriendin Olivia. Dillon wilde graag dat Emily bij hem kwam wonen, maar zij besluit toch om bij Olivia te gaan wonen. Vervolgens gaat ze aan de slag als serveerster in een Italiaans restaurant, totdat ze een baan heeft gevonden als onderwijzeres.
Op haar eerste werkdag ontmoet ze de charmante, sexy en rijke Gavin Blake. Vanaf het eerste moment is ze onderste boven van hem en hij van haar, maar ze verzet zich tegen haar gevoelens vanwege haar relatie met Dillon. Als blijkt dat ze Gavin vaker tegen zal komen in haar privéleven dan ze aanvankelijk had gedacht, neemt daarmee ook de spanning tussen Emily en Gavin verder toe. En is Dillon wel het liefhebbende vriendje wie zij denkt dat hij is of beschikt hij over een kant die haar helemaal niet aanstaat?

Vanaf hoofdstuk 1 maakte de spanning tussen Emily en Gavin mij nieuwsgierig, eerlijk gezegd wist alleen hun verhaallijn interesse te wekken, de rest blijft oppervlakkig en wordt nauwelijks uitgewerkt. Op zich is het niet zo erg dat bijpersonages weinig diepgang krijgen, maar zelfs van hoofdpersonage Emily kom je qua personage maar heel weinig te weten.
Toch wist het verhaal tussen Emily en Gavin mij prima geboeid te houden, zeker aangezien Emily niet van plan is te zwichten voor Gavin en hij niet van plan is haar zomaar te laten gaan. De spanning is zinderend en eigenlijk gun je ze een happy end samen, zeker wanneer steeds duidelijker wordt dat Dillon niet is wie Emily denkt dat hij is. Waar ik als lezer wel wat moeite mee had, is dat Gail McHugh Emily weerloos laat zijn tegenover Dillon, terwijl ze tegenover Gavin wel haar mannetje staat, dat vond ik minder geloofwaardig.

Vooraf wist ik niet dat ik van doen had met een boek uit een reeks van twee, het eind van 'Tweestrijd' zorgt ervoor dat ik 'Hartslag' wel moet gaan lezen. Ik ben benieuwd...

Meer recensies van Anne Ketelaars