Het derde deel van Muren van glas

Anne Ketelaars 25 april 2020 Auteur
Wat mij betreft een prima passend Nederlands antwoord op de Vijftig tinten - reeks. Marique Maas (pseudoniem Esther Verhoef) weet de verschillende personages goed neer te zetten met in de hoofdrollen Nadine de Jong als mooie jonge vrouw die met twee vrienden haar eigen cateringbedrijf rund en Daniel Holland als knappe, rijke, succesvolle zakenman en eigenaar van het internationale Holland Design.

In het derde deel komt het element spanning nog duidelijker naar voren. Wel kun je als lezer vrij gemakkelijk invullen wie de veroorzaker van de spannende elementen is, dat is een beetje jammer. Glamour is ook in dit deel goed vertegenwoordigt en wanneer je denkt dat de seksuele avonturen van Nadine in het tweede deel wel zijn hoogtepunt hebben bereikt, kan in dit deel nog aardig verrast worden. Daniel heeft nog wel wat voor Nadine in petto. In het boek wordt naar een mooi sprookjesachtig einde toegewerkt, waarbij je uiteindelijk toch nog nieuwsgierig wordt hoe het verder gaat.
Ook in dit deel herhaalt Marique Maas wat info uit de eerdere delen, soms is dat handig, soms onnodig. Het boek leest prima weg en biedt volop leesplezier.

Meer recensies van Anne Ketelaars