Een waar pareltje

Anne Ketelaars 15 mei 2020 Auteur
Deel 3 was uit en het was mijn nieuwe favoriet uit de reeks, daarom zou je denken dat ik snel aan deel 4 had willen beginnen. Maar eerlijk gezegd zag ik daar tegenop, ik vond CeCe de minst sympathieke van de zussen en keek niet echt uit naar haar verhaal.
Maar wat ben ik blij dat ik dit deel niet overgeslagen heb, want wat een pareltje (leuke verwijzing naar de titel haha) is het! Ik heb er ontzettend van genoten.

CeCe reist in dit deel eerst af naar Thailand, waar ik dankzij mijn passie voor reizen al snel prima in de stemming kwam door de mooie beschrijvingen en back-pack-vibe. Haar ontmoeting met de mysterieuze Ace maakte het plaatje voor mij compleet.
Vanaf hoofdstuk 6 kom je als lezer meer te weten over Kitty en wat haar naar Australiƫ bracht. Ik vond het geweldig om meer te weten te komen over de geschiedenis, de cultuur van de Aboriginals en de legende over de Zeven Zussen van de Pleiaden. Dankzij Andrew en Drummond Mercer (vooral die laatste) komt het verhaal helemaal tot leven en wil je het niet meer wegleggen.
CeCe vervolgt haar reis naar Australiƫ om haar roots te ontdekken, inmiddels had ik haar in mijn hart gesloten en was ik erg nieuwsgierig hoe verleden en heden samen zouden komen. Dat weet Lucinda Riley op een erg mooie manier te doen, voor mij persoonlijk op de meest pakkende wijze tot nu toe.

Wat een levensverhaal weet Lucinda neer te zetten voor Kitty in deze serie! Ondanks dat ik het uiteindelijk erg leuk vond om meer over CeCe te weten te komen, was ik het meest geboeid door Kitty en heb ik elke vrije minuut zo'n beetje benut om door te kunnen lezen. Alles komt prachtig samen in dit boek, alleen vond ik het aan het eind jammer dat je nog niet precies weet hoe CeCe haar geluk vindt. Maar wellicht krijgen we daar nog antwoord op in een van de andere delen. Een aanrader zou het boek mijn inziens te kort doen, een echte must-read!

Meer recensies van Anne Ketelaars