Ontzettend spannende thriller

Via een leesclub heb ik Nachtmerries van Arne Dahl gelezen. k heb zelden een spannender boek gelezen. Alhoewel dit het vierde boek is in de Sam Berger-serie en ik de andere drie niet gelezen heb, was het gemakkelijk om in het verhaal te komen. Deze schrijver maakt het de lezer echter niet helemaal gemakkelijk. Er volgen vele verschillende karakters, dromen, poëtische verhaallijnen, waarna alles bij elkaar komt in een heel erg spannend plot. Ik las een papieren versie en was ergens op tweederde verbaasd dat het boek nog niet bijna uit was omdat de ontknoping er al leek te zijn, maar er kwam nog een aardige twist aan. Het boek eindigt ook met een enorme cliffhanger, dus als deel vijf uitkomt ben ik er als de kippen bij en ook de eerste drie delen ga ik absoluut nog lezen.

Het verhaal gaat over de strijd van Sam Berger, ex-politieman, die via zijn therapeute een opdracht krijgt om een vermist persoon op te sporen. Daarbij is zijn partner Molly ook van de aardbodem verdwenen terwijl ze zwanger is van hun kind. Daarbij zijn er ook hoofdstukken waarin gruweldaden beschreven worden van ene Vitenka waarvan niet duidelijk is welke relatie die hebben tot de bovenstaande vermissingen. Maar als alles bij elkaar komt is het een zo knap geconstrueerd verhaal waarbij ik echt op het puntje van mijn stoel zat vanwege de spanning!

Meer recensies van Annelies Tielen