Een nieuwe start!

Annie ten Cate 27 juni 2019
Margreet en Reina Crispijn, zussen en schrijfsters van Het huis aan de Vecht. Op de cover staat dat ze soms letterlijk elkaars zinnen afmaken, al is dat niet te merken. Dit boek zou ook alleen door Reina of alleen door Margreet geschreven kunnen zijn. Weer een boek. toegevoegd aan het repertoire van de zussen Crispijn. Ze schreven eerder o.a. Meiden van de markt en Het lied van het leven-vierluik

Een landhuis wordt verbouwd tot een seniorencomplex. Vijf jonge vrouwen met een verschillende achtergrond komen er werken. Ze willen een nieuwe start maken. De contacten tussen de dames onderling en tussen de dames en enkele bewoners worden beschreven. We krijgen te maken met sympathieke en onsympathieke personages.

Actuele thema’s komen aan de orde.
“Ze zag de beelden van het journaalvoor zich. Mensen die opgepropt zaten in kleine holtes aan de zijkanten van een laadruimte. De gezichten van die vrouwen en de kleine kinderen. Dit vond ze erger dan drugs of geld witwassen”

Ook zijn er veel spannende momenten, zoals b.v. Susanne die informatie op een USB-stick zet en Carly die in een brandende keuken staat.

Liefde speelt een grote rol. Carly zou gaan trouwen, dit gaat niet door, maar uiteindelijk vindt Carly toch de liefde. Susanne vindt ook een partner, Hoe het met Nienke afloopt weten we niet, maar er zijn wel aanwijzingen dat het goed afloopt. Barbara speelt met mannen en voor haar loopt het dan ook niet goed af, ze blijft met lege handen achter..

Het is een heerlijk vakantieboek, makkelijk leesbaar, geen moeilijke woorden, geen ingewikkelde situaties en een duidelijk lettertype. Geniet ervan!

Meer recensies van Annie ten Cate