Aangrijpend verhaal

Anoeska 24 juni 2019 Auteur
3.5/5 sterren

Dit boek is zeer speciaal. Ik ga voor een 3.5 ster, maar rond af naar 4 sterren omdat ik het zeker een aanrader vind. Veel boeken gaan over de Tweede Wereldoorlog, tijdens het Nazi-Regime. Terwijl dit boek eigenlijk focust op een "oorlogsmisdadiger" en ook tot aan 1950 zich afspeelt.
Het boek gaat dus verder dan de oorlog. Het toont ook hoe men Duitsers, of iedereen die ook maar iets Duits had, behandelde. Iets waar vele niets van weten of niets over willen horen. Er lijkt nog een taboe te bestaan over de gruwelen tegenover de Duitse aanhangers na de Tweede Wereldoorlog.
Ik was dus aangenaam verrast, en dit was ook zeker mijn favoriete deel van het boek. De Russische kampen waren de hel op aarde. In sommige aspecten zelfs ruwer dan vele werk- en concentratiekampen.
Het boek leest ook lekker vlot weg waardoor je erdoor heen vliegt!

Mijn puntje kritiek? Ik merkte dat de auteur normaal geen proza schrijft.
Het was zeer opsommen en benoemend. Hierdoor miste ik wat meer emotie en diepgang in het verhaal. Emoties werden benoemd: bang, verliefd, hoopvol,... Maar ze werden mij als lezer niet zo zeer getoond.
Daarnaast miste ik ook wat extra beschrijving om diepgang te verkrijgen in de omgeving. Nu vond ik het soms wat moeilijk om een duidelijke schets te maken van Angela haar omgeving.

Meer recensies van Anoeska