Poëtisch verhaal

Anoeska 02 juli 2021 Auteur
2.5 van de 5 sterren

De roman 'sterrenkind' geeft een poëtische kijk op het leven van Dieuwertje. Een bijzonder meisje dat plots te maken krijgt met stevige hoofdpijnen. Een raadsel dat haar omgeving maar al te graag wil oplossen.

De auteur was mij tot nu toe nog onbekend. Haar poëtische en filosofische manier van schrijven zal bepalen of dit boek wat voor jou is, of niet. Het is namelijk een stroeve manier van schrijven die enige vlotheid mist. Je blijft een beetje dwalen tussen allerlei gedachten en als lezer is het niet altijd eenvoudig om de auteur te volgen.
Hoewel de plot relatief duidelijk is, blijft de boodschap van de auteur een beetje in het midden zweven. Het is niet duidelijk wat de lezer aan het einde van dit boek 'geleerd' moet hebben. Of welke boodschap de lezer mogelijks meeneemt in zijn/haar eigen leven.
Wat vooral ontbreekt is emotie. De plot is mooi neergezet en het concept is zeer sterk. Alleen blijft alles relatief vlak. Er mist een sausje dat het verhaal wat dichter bij de lezer brengt. Er zijn momenten waarop je als lezer naar de keel gegrepen wil worden, waar je echt de emotie door je hele lichaam wil voelen gaan. Helaas is dit niet het geval. Die momenten blijven stijfjes.
Overigens bevat het boek zeer interessante personages. Ze zijn goed uitgewerkt en brengen vooral elk iets unieks in het verhaal. Hierdoor geraak je wel geboeid door wat de personages meemaken.

Hoewel ik het boek oké vond, mist ik vooral de emotie. De schrijfstijl lag mij als lezer niet geheel. Beide aspecten zijn sterk gelinkt aan smaak. Ik zou het boek dan ook aanraden aan lezers die houden van een eerder poëtische en dromerige schrijfstijl. Dit zal voor hen een voltreffer zijn!

Meer recensies van Anoeska