Heerlijke zomerse roman

Anoeska 30 mei 2020 Auteur
In 'pumps, pillen & popcorn' maken we kennis met de vriendinnen Emma en Nina. Het boek volgt beide meiden vanuit hun eigen perspectief. Deze roman gevuld met liefde en humor, neemt je mee in het dagelijkse leven van beide meiden. Zowel hun liefdesleven, als dromen maar ook hun onzekerheden worden besproken.

Het fijne aan dit boek is de alledaagse humor. Er wordt niet geforceerd om de personages grappig of sarcastisch over te laten komen. Het gebeurt gewoon. Dat spontane elementje maakt het lezen van dit boek eens zo fijn. Voornamelijk omdat het herkenbaar is voor elke lezer. Het boek is zeer realistisch en geloofwaardig, een situatie die in ieders leven kan voorvallen. Daardoor krijg je ook sneller een band met de personages en begrijp je beter wat ze doen/zeggen.
In combinatie met de fijne en vlotte schrijfstijl, vlieg je eigenlijk door het boek heen. Er zijn geen draken van zinnen aanwezig en ook de woordkeuze bleef redelijk eenvoudig. Dit maakt dat 'pumps, pillen & popcorn' het ideale zomerboek is. Het blijft zeer luchtig en aangenaam.
Je maakt kennis met een brede waaier aan personages. Ieder heeft een eigen, unieke karakter. De meeste nevenfiguren zijn gekenmerkt met één hoofdeigenschap, en hun rol in het verhaal draait dan ook rond die eigenschap. Wat de puzzel wel in elkaar doet vallen. Op sommige momenten kwamen de twee hoofdpersonen wel wat onvolwassen en kinderachtig over. Zeker gezien hun leeftijd, reageerde ze soms wat vreemd op een situatie.
De setting in het boek bleef wat meer op de achtergrond. Doordat het zo'n eigentijds verhaal is, is het niet nodig om tot in detail te treden. Er worden hier en daar wat zaken meegegeven om sfeer toe te voegen. Vooral de personages worden wat meer naar voren gebracht dankzij die setting.

Over het algemeen waren alle elementen aanwezig, maar de plot bleef steeds vrij vaag. Er is geen duidelijke rode draad in het verhaal aanwezig, en soms wordt er iets te vaak uitgeweid naar zaken die er niet toe doen. Vooral het gegeven van de zangwedstrijd voelde er maar tussen geplakt.
Qua verhaal mocht er meer aanwezig zijn. Nu waren er te veel losse elementen die geen geheel vormden.

Ik vond dit zeker een goed boek, en heb ook genoten tijdens het lezen. Het gemis van een duidelijke plot kan ik echter niet negeren. Aangezien het wel degelijke mijn leeservaring heeft beïnvloed.

Meer recensies van Anoeska