Romance in Paris <3

anouk-spooren 06 maart 2019
Anna & The French Kiss van Stephanie Perkins laat mijn hart op hol slaan voor parijs en Étienne. ik denk dat dit toch wel mijn favoriete Contemporary boek voor Young Adult is. Het is misschien een cliché boek, maar wel heel goed uitgewerkt en zo romantisch.

Het begint met Anna, het hoofdpersonage die naar een amerikaanse school wordt gestuurd in parijs. eerst is ze een beetje kwaad op haar vader, verlegen en heeft ze heimwee, maar zeer snel leert ze haar nieuwe vrienden kennen en wordt ze samen met ons verliefd op parijs ( en Étienne st. Clair natuurlijk :) )
we krijgen veel informatie over Anna, ze maakt ook een hele evolutie door. van verlegen naar zelfzeker. Op een gegeven moment stort ze helemaal in, heartbroken ( 2x eigenlijk). Anna heeft dus een crush en hierin is ze HEEL herkenbaar. typisch mij.
Dan st. Clair. de typische knappe jongen. het was logisch dat ze hier een crush op kreeg. hij wordt als heel charmant omschreven en wie wilt dat nu niet? samen maken ze de leukste avonturen mee.

ik vond het heel interessant dat er eigenlijk heel weinig liefde geuit werd (zoenen dus). het verlangen was wel heel veel en dit maakte het boek heel leuk. ik raad het idereen aan. parijs was ook zo mooi beschreven dat ik gewoon zin heb om er naar toe te gaan.

Meer recensies van anouk-spooren