een zeer leuke sfeer

anouk-spooren 14 januari 2020
Ik vond het een leuk boek. Het is zeker een goed debut voor Jennieke Cohen. Toch heb ik gemixte gevoelens erbij. Ik vond de plaats waar het zich afspeelde keileuk en ook de verhaallijn is goed bedacht. Ook de schrijfstijl was een van de positieve punten. Helaas waren er dus een paar minpuntjes.

Het Boek volgt het verhaal van Vicky. Zij moet door een wending in haar leven opeens een echtgenoot vinden. Er zijn een paar mannen beschikbaar, waaronder de charmante Carmichael en haar oude beste vriend Tom. Wie ze gaat kiezen is helaas al vanaf het begin heel duidelijk en dat vond ik al jammer.

Er zijn twee perspectieven, Tom en Vicky. Ik vond beide perspectieven heel fijn, alleen de personages zelf vond ik minder. Beide personages waren constant met elkaar aan het kibbelen en dat stresseerde me zoveel. Ze waren zo kinderachtig soms. Op het einde viel het gelukkig wel mee. Andere personages zoals Susan vond ik wel heel leuk. Jammer dat we niet veel van haar lezen.

De schrijfstijl vond ik echt heel verfrissend van de meeste YA boeken. De schrijfstijl was rijk aan iets moeilijkere woorden. Daardoor kreeg het voor mij ook een oudere vibe, wat ook hoort aangezien het in de tijd van Austen was. De verwijzingen naar die boeken vond ik daarbij echt een leuk dingetje.

het begin vond ik heel moeilijk om in te komen, vooral de eerste vijftig pagina's. daarna wordt het zeer interessant en het einde vond ik zelfs heel spannend. De setting maakt het af met de leuke sfeer van de Balls en de villa's. Gewoon het oude gevoel in het algemeen.

Alles bij elkaar vond ik het zeker wel een goed boek, perfect voor fans van Austen, maar ook voor mensen die geen boeken van haar hebben gelezen. Een mooi boek met spanning en romantiek!

Meer recensies van anouk-spooren