goed einde

anouk-spooren 08 februari 2020
Dit was al vele malen beter dan het vorige boek. Het was spannender de werelden waren beter uitgeschreven en de personages waren niet meer zo irritant. Ik had me geen beter einde kunnen wensen aan deze vuurvogel trilogie.

De personages waren verdraagzamer. Paul kon eindelijk zijn gevoelens uitspreken en Marguerite begon verstand te krijgen. Ze klaagde veel minder. Theo is nog steeds mijn favoriet hoewel ik de 'slechte' Theo verkies. Hij is nog net iets meer de bad boy, maar hij wordt een softie bij Meg. Zijn personage is gewoon geweldig. Elke Theo. Ook leuk hoe elke Marguerite die we zien een eigen personaliteit heeft.

Het verhaal was ook beter uitgewerkt. De losse eindjes zijn terug aan elkaar gebonden. En de wereld van de Klonen! Deze was fantastisch. Zo een tof idee om alle Marguerites met elkaar te laten spreken. Er waren veel redemption arcs en ik ben er content mee.

Claudia Gray heeft een fantastische serie geschreven voor tieners. Ik raad het zeker aan!

Meer recensies van anouk-spooren