Bijna ongenadig gruwelijke

Atse 15 februari 2020
Karin Hazendonk geboren in 1961 heeft in 2013 de sprong in het diepe gewaagd om iets met haar verhalen te gaan doen. Sindsdien heeft ze diverse titels op haar naam staan zoals: Blun, Handelswaar en De Doos heeft blauwe ogen. Einde 2019 heeft ze een nieuwe thriller afgeleverd met de naam “Ongenadig”.

Tijdens een bedrijfsfeest ontmoet Anouk Smeets de charmante Sven Bogerd. Anouk valt als een blok voor de charmante Sven en na aandringen van haar tweelingzus Miranda gaan ze al snel samenwonen in de woning van Sven. Al snel blijkt dat Sven een duister kant heeft. Hij heeft een voorliefde voor lugubere horrorfilms en haalt hier zijn inspiratie uit om zulke zaken in het echt uit te voeren. Het duurt niet lang of Anouk valt ten prooi aan hem. Maar blijft zij zijn enige slachtoffer? En hoe duister is Sven?

Het boek heeft mijn verbaasd met de diverse plot twists. Karin Hazendonk weet door de korte hoofdstukken met wisselende perspectieven tussen de hoofdpersonage de spanning goed op te bouwen en daardoor is het boek een pageturner. Je wilt gewoon weten hoe het verhaal verder gaat en hoe dit ongenadige verhaal tot zijn eind komt.

ZIjn er ook minpunten? Ja zeker, bepaalde personages komen niet goed uit de verf. Deze hebben te weinig diepgang waardoor je het gevoel hebt dat ze niet helemaal in het verhaal passen. Het verhaal is niet geheel foutloos en tegen het einde kan het verhaal ervaren worden als ongeloofwaardig. Om niets van het verhaal prijs te geven zal ik hier niet verder op ingaan.
Bij sommige passages in het boek had ik wel het idee dat de inspiratie uit films is gehaald, maar dat deed niets af aan het verhaal.

Is het boek een aanrader? Dat is het zeker. Hou je van thrillers met een psychopaat en gruwelijke details dan zal dit boek je zeker niet teleurstellen en dan zal je ongenadig in het verhaal gezogen worden. Hou je hier niet van dan is mijn advies om het boek niet aan te raken.

De beoordeling? Ongenadig is een gruwelijke pageturner. Karin Hazendonk heeft een thriller afgeleverd die je op het punt van je stoel doet zitten. Hou je van gruwelijke thrillers dan is dit een boek wat je moet lezen maar door de minpunten krijgt het boek een gemiddelde score.

Het boek krijgt van mij: *** (3 sterren)

Meer recensies van Atse