Perfecte resten van Helen Fields is het 1e deel van de Schotse thrillerserie Perfect remains.

Luc Callanach is net begonnen bij de Schotse Politie nadat hij is overgekomen van de Interpol. Hij valt direct met zijn neus in de boter om een gruwelijke moord op een afgelegen plek in de Schotse Hooglanden te onderzoeken. Hij krijgt hiervan hulp van directe collega Ava Turner. De moordenaar heeft vakkundig zijn sporen uitgewist en probeert het duo te misleiden met andere sporen. Hierdoor wekt hij de indruk dat zijn slachtoffer vermoord is terwijl hij ze levend houdt in zijn kelder. Het duo Callanach en Turner beginnen een zoektocht om deze moordenaar en zijn slachtoffers te vinden voordat het te laat is. Dit leidt tot een gruwelijk climax op het einde van het boek!

Helen Fields heeft met Perfecte resten is een “perfecte” thriller geschreven. Door wisseling in het vertelperspectief van het onderzoeks duo en de moordenaar is de spanning om te snijden en wil je continu verder lezen. Met de gedachte dat dit het eerste boek uit een serie van 5 is, is dit een zeer veelbelovend begin.

Het boek krijgt van mij 5 (*****) sterren en een plek in mijn top 25 mooiste boeken!

Reacties op: Een perfecte thriller

Perfecte resten - Helen Fields