Begint sterkt, eindigt zwak

Atse 14 februari 2019
Na het lezen van de preview op Hebban kon ik niet wachten om deel te nemen aan de leesclub van het nieuwe boek van Yrsa Sigurðardóttir genaamd DNA. In het proloog en het eerste hoofdstuk zat zoveel mysterie en spanning dat dat veel belovend was voor de rest van het boek.
Helaas bleek ik te grote verwachtingen te hebben van het boek, want de rest van het boek was voor mij een grote teleurstelling. Het verhaal kabbelde zich rustig voort als een rustig bergstroompje. Pas in het laatste hoofdstuk kwam er wat vaart in het verhaal. Dit komt het verhaal ten goede want met veel pijn en moeite lees je het boek uit.
De enige hoogtepunten voor mij waren “de moorden”. De manier waarop die gepleegde werden en hoe dat beschreven werd was een hoogtepunt! Daarnaast had ik vooraf niet kunnen bedenken wie de moorden gepleegd zouden hebben dus dat is een punt waarin Yrsa wel heel erg geslaagd is.
Gezien dit boek onderdeel is van de serie “Huldar & Freyja” ben ik niet overtuigd of ik het volgende deel ook zal lezen.

Dit boek krijgt van mij twee sterren **. "Het boek kabbelt zich voort als een rustig bergstroompje"

Meer recensies van Atse