Niet heel bijzonder

Atse 28 april 2020
Doe en denk als een kat laat op een laagdrempelige manier zien wat wij als mens van de kat kunnen leren. Zaken waar mensen zich druk over maken zijn nou niet de zaken waar katten zich druk over kunnen maken. Kattengedrag wordt gespiegeld op de mens. Veel open deuren maar ook veel “aha” momenten die zeer zeker herkenbaar zijn voor kattenbezitters.

Het boek leest makkelijk weg vanwege de korte hoofdstukken. Het is een boekje wat je prima tussen de bedrijven door kan lezen. Het is vermakelijk om te lezen maar veel kan je zelf ook wel bedenken.

Leuk voor personen met katten, maar als je geen kattenliefhebber bent is mijn advies om het boek niet te lezen. Stephane Garnier heeft na het schrijven “Doe en denk als een kat” nog twee vervolgen geschreven. 101 levenslessen en een werkboek maar ik ben zelf niet enthousiast om die boeken ook te lezen.

Een magere 3 sterren krijgt dit boek.

Meer recensies van Atse