De paarse verrassing

Atse 30 mei 2022
De Paarse Engel is het vierde boek van Era Richmen, wat weer een pseudoniem voor Eric Bakker is. Het boek borduurt voort op de hoofdpersoon Jim Matteos en diverse andere personages van de vorige thriller van Richmen namelijk “De saraceense samenzwering”.

De Saraceense samenzwering werd destijds goed ontvangen vanwege diverse nominaties, onder andere een nominatie van de Jury- als Publieksprijs "Beste Nederlandse thriller 2019" bij ThrillZone als ook een nominatie bij Hebban voor de Thr. Ook mocht De Saraceense Samenzwering zich verheugen in een nominatie voor de Hebban Thriller Prijs 2020. Destijd schreef Eric Bakker nog samen met Herman Zandstra, terwijl hij de Paarse Engel solo heeft geschreven.

De paarse engel is een spannende thriller die zich voornamelijk afspeelt in het Noord-Ameria en draait om hoofdpersoon Jim Matteos. Matteos weet zich als undercover agent in de kijker te spelen bij een grote Mexicaans drugslord. Dit leidt tot keiharde actie en spanning met verschillende plotstwist.

Ondanks het spannende begin moest ik de eerste 100 pagina's inkomen in het verhaal. Daarna pakte het verhaal mij compleet en was het een ware pageturner. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik Era Richmen een tweede kans heb gegeven. De Saraceense samenzwering vond ik niet zo denderend, maar met de Paarse engel heeft Era Richmen mij overtuigd. Ik ben fan!

De paarse engel krijgt van mij: **** (vier sterren

Meer recensies van Atse