Vriendengroep met een pijnlijk verleden

Atse 17 oktober 2019
“Op een dag” is het debuut van auteur Gytha Lodge. Het schrijven is haar niet onbekend omdat ze eerder schreef voor toneelstukken en prijswinnende games. ‘Op een dag” is het eerste boek in een serie thrillers met rechercheur Jonah Sheen en zijn partner Juliette Hansson als hoofdpersonage.

Het boek gaat over zeven schoolvrienden die in de zomer van 1983 gaan kamperen in het bos. Het jongste lid van deze vriendengroep, Aurora Jackson, is de na de eerste nacht spoorloos verdwenen. Ondanks een grote zoektocht destijds wordt Aurora nooit gewoon.

Op een dag dertig haar later wordt er in datzelfde bos de stoffelijke resten van het lichaam gevonden. Rechercheur Jonah Sheens en zijn nieuwbaken partner Juliette Hansson worden aan deze zaak toegewezen. De stoffelijk resten van Aurora zijn op een plek gevonden die alleen de vriendengroep kent. Het is aan Sheens en Hansson om te achterhalen wat er precies is gebeurt en wat voor duister(en) geheim(en) deze vriendengroep te verbergen heeft. Hoe sterk is de loyaliteit en vriendschap van deze vriendengroep?

De personage in het boek zijn erg goed uitgewerkt waardoor er veel diepgang is. Daarnaast is de wisseling tussen heden en verleden een goede toevoeging aan het boek. De spanning is er tot op het einde en door de goede schrijfstijl van de auteur blijft tot het einde onduidelijk wat er precies is gebeurd met Aurora Jackson. Dit is een debuut wat naar meer smaakt met het duo Sheens en Hansson als welkome toevoeging!

Dit boek krijgt van mij **** (vier sterren)

Meer recensies van Atse