Mooi!

Ik heb al lang geleden van het verhaal over de kleine kapitein gehoord, maar ik was er op de een of andere manier nooit aan toe gekomen om dit boek te lezen, tot nu. Wat is het een feestje om dit boek te lezen! Paul Biegel schreef drie boeken over de kleine kapitein, namelijk De kleine kapitein, De kleine kapitein in het land van Waan en Wijs en De kleine kapitein in het land van Schrik en Vreeze. In deze luxe uitgave De kleine kapitein zijn alle drie boeken over de kleine kapitein gebundeld.

Dat het verhaal vijftig jaar geleden is verschenen is helemaal niet te merken in De kleine kapitein. Het taalgebruik is namelijk heel fijn. Je merkt helemaal niet dat het verhaal eigenlijk al zo “oud” is. Het boek is avontuurlijk en spannend, waardoor zowel jongere lezers en oudere lezers met een jeugdig hart het boek met plezier kunnen lezen. Dat dit boek ook een leeslint heeft, is ook een pluspunt. Je vergeet dan nooit meer waar je bent gestopt met lezen en het ziet er erg luxe uit. De illustraties van Carl Hollander zijn ook waanzinnig mooi om naar te kijken. Ik weet zeker dat dit verhaal nog minstens vijftig jaar mee kan. Op naar het honderdjarig jubileum van De kleine kapitein!

Meer recensies van Awesomebookloverblog