Ontzettend goed!

Awesomebookloverblog 14 augustus 2020
Allereerst iets over de cover. Dit is echt waanzinnig mooi gemaakt! Je ziet een beetje schaduw onder de letters van de titel van het verhaal. Als je goed kijkt, heeft het woordje ‘ons’ een andere schaduw dan je zou verwachten. Er staat namelijk het woordje ‘zijn’, waardoor de titel van het boek verandert in Dit is zijn verhaal. Zo cool gedaan! Volgens mij heeft de originele cover dit niet eens, dus echt superleuk dat Best of YA dit in de Nederlandse cover heeft verwerkt.

Niet alleen de cover is zo goed gemaakt, ook het verhaal zit uitstekend in elkaar. In Dit is ons verhaal volg je Kate die een moordzaak onderzoekt. Er zijn namelijk vijf jongeren, die ook wel de River Point Boys worden genoemd, naar het bos gegaan om te jagen, maar een van hen heeft tijdens het jagen een andere jongen doodgeschoten. Iedereen heeft een motief, maar wie is de dader?

De hoofdstukken worden verteld vanuit het perspectief van Kate, maar af en toe lees je ook korte stukjes vanuit het perspectief van de dader. Tijdens het lezen krijg je hints over de dader, maar je wordt ook vaak op het verkeerde spoor gezet. Ik had een vermoeden wie de dader is, maar mijn vermoeden werd niet bevestigd. Het is altijd leuk als de auteur je op het verkeerde spoor zet en je daarmee uiteindelijk verrast. Dat maakt het verhaal extra spannend. Naast de spannende verhaallijn is er in dit verhaal ook tijd voor wat romantiek.

Ashley Elston heeft een hele fijne en vlotte schrijfstijl. Ze weet het personage Kate heel levendig neer te zetten en goed uit te werken. Je leest alles over haar en haar gedachten, waardoor je goed met haar kan meeleven. In het boek lees je ook nog stukjes zoals korte telefoonberichtjes en delen van verhoorgesprekken die dit verhaal nog net wat extra’s geven.

Dit is ons verhaal is dus zeker een aanrader als je van YA-thrillers houdt. Het spanningsgehalte ligt hoog en het boek leest ook erg vlot. Tijdens het lezen word je meerdere malen op het verkeerde been gezet en er zijn vele verrassende plotwendingen in het verhaal verwerkt. Dit boek heeft me dus zeker omvergeblazen! Van mij krijgt dit boek 5 sterren!

Meer recensies van Awesomebookloverblog