Leest lekker weg

Boekenzuurstof 12 juni 2020
Als het bloedt bestaat uit vier korte verhalen. Het leek mij een ideaal boek om te kijken of King-boeken überhaupt wat voor mij zouden zijn.

Nou.. ik kan volmondig JA zeggen op die vraag.

Ik dacht eerst dat de boeken van King vol zaten met spanning en schrik en engheid. In dit boek heb ik in ieder geval al gezien dat dat niet perse zo is en hij absoluut goed is in het ontwikkelen van een personage en een diepgaand verhaal er omheen te maken.

Omdat het vier korte verhalen waren heb ik ze individueel beoordeelt.
De telefoon van meneer Harrigan: 4 sterren
Het leven van Chuck: 3,5 sterren
Als het bloedt: 3 sterren
Rat: 3,5 sterren

Telefoon:
Dit verhaal heeft me goed verrast! Het is een lievig verhaal en de spanning zit er subtiel in geweven.

Chuck:
Na het uitlezen van Chuck bleef ik een beetje verward achter. Ik had heel erg het gevoel dat ik iets belangrijks gemist had of over het hoofd had gezien.

Ik vond het wel, net als het voorgaande verhaal, erg mooi geschreven. Niet simpel, maar het leest heel verhalend en daardoor vloeiend.
Marty en Felicia vond ik ook erg leuk. Je leest niet vaak over twee gescheiden mensen die nog zo goed met elkaar om kunnen gaan.

Als het bloedt:
Dit verhaal vond ik wisselend. Begon sterk, zwakte af zo rond de helft en eindigde weer sterk. Ik merkte wel dat ik mezelf er (vooral in het midden) een beetje doorheen moest slepen.

Rat:
Rat was totaal niet rat ik verwacht had (ha-ha-ha).
Ik vond hem vermakelijk, leuk en onvoorspelbaar.

Al met al is mijn eerste King ervaring een succes. Ik zie mezelf zeker meer van hem lezen!

Meer recensies van Boekenzuurstof