Een spannend fantasy verhaal

Boekenzuurstof 13 september 2020
Het hart van de adelaar is een fantasievol en spannend verhaal over Joana, een jonge meid die het vermogen heeft om dodelijke wensen uit te spreken. Het is een talent die ten strengste verboden is in Tuvalon.
Als Joana gevangen wordt genomen en verkocht wordt als slaaf aan de Koning van Tuvalon komt ze op een gevaarlijke plek terecht en moet ze zien te overleven.

Aller eerst even over de cover; wat. een. plaatje!
De cover was het eerste wat mij aansprak van dit boek. Het pakte me gelijk. Mooi, mysterieus, adelaar. Loved it!
Ook de binnenkant stelt niet teleur. Je kunt merken dat er met liefde aan het boek gewerkt is.

Dit boek heb ik in een mum van tijd uitgelezen.
Hij is ontzettend spannend en leest heel fijn weg. De wereld en de krachten die sommige bezitten vond ik interessant en creatief.
Ik bleef maar aan het verhaal denken en me afvragen hoe het verder zou gaan. Als ik de mogelijkheid had gehad, had ik het boek waarschijnlijk in een ruk uitgelezen.

Zo halverwege het boek dacht ik dat het, ondanks een leuk verhaal, voorspelbaar zou zijn maar dat was uiteindelijk niet zo. De wendingen in het verhaal verraste me. Wel ging verhaal soms erg snel en vlot en hadden sommige dingen naar mijn smaak nét iets uitgebreider gekunt.

De schrijfstijl van Emmelie vond ik erg fijn. Het verhaal begint direct en de introductie van de wereld en talenten waren op een soepele manier door het verhaal geweven. Hierdoor was het niet saai en kwam de informatie over de wereld gedoseerd binnen.
De wat kortere hoofdstukken vond ik zelf lekker lezen en ze waren makkelijk geschreven.
Ik kan niet wachten om meer van deze schrijfster te lezen.

Meer recensies van Boekenzuurstof