Pakkend en ontroerend

Boekenzuurstof 07 oktober 2020
Sterker dan elk afscheid was voor mij zo'n boek waar het een tijdje kost om erin te komen.
Het gaat over Nina en Michele. Nina is hoogsensitief en Michele is blind. Nadat ze elkaar ontmoeten in de trein worden ze verliefd. Maar op een dag verbreekt Nina al het contact en laat ze Michele over met allerlei vragen. Michele laat het daar echter niet bij zitten en wil weten waarom Nina ineens het contact verbrak.

Om maar even met de deur in huis te vallen: de schrijfstijl pakte me niet. Nu zo achteraf denk ik dat het mij gewoon niet ligt. Ik vond dat er soms onnodig gebruik werd gemaakt van dure woorden, lange zinnen en overdreven beschrijvingen. Het was wat dat betreft iets te kleurrijk voor mijn smaak.

Het verhaal sprak me wél aan. Überhaupt dat er een personage was die hoogsensitief is (iets wat ik niet snel zie) maar de hoogsensitiviteit was ook ontzettend goed neergezet! Het verhaal was met momenten spannend, ontroerend en al met al gewoon pakkend.

Ondanks dat de schrijfstijl niet mijn smaak was las het boek wel snel. De hoofdstukken wisselen af tussen het gezichtspunt van Michele en Nina, waarbij ik merkte dat ik Nina's hoofdstukken het leukst vond.

Ik denk dat dit boek voor zowel jongeren als volwassenen geschikt is. Een hedendaags verhaal met een mooie boodschap.

Meer recensies van Boekenzuurstof