Over een stoere pechvogel die altijd wel iets positiefs ergens in ziet!

Conny Schelvis 10 november 2019
Onze pechvogel heet Wiek die op reis gaat naar het Zuiden en onderweg avonturen beleeft. Er zijn veel tegenslagen zoals een ijsbeer, een man die Wiek in een kooi wilt stoppen maar ook de wind en de regen, de grote zee, alles zit een beetje tegen. Maar Wiek gaat verder en zoekt door naar geluk. Zo probeert Wiek het geluk tegemoet te vliegen. Wat er ook met Wiek gebeurt hij blijft positief. Want soms heb je pech en soms heb je geluk. En of Wiek aan het einde van zijn reis dat geluk heeft gevonden kan je zelf lezen in dit origineel vormgegeven boek.

Wiek is meester in relativeren, soms zit het mee en soms zit het tegen. Een wijze les die een ieder van harte zou moeten nemen. Het is niet alleen een kwestie van dingen nemen zoals ze zijn het is ook een kwestie van niet opgeven en je dromen achterna gaan.

De vertelwijze is prettig, de rijmvorm leest altijd prettig voor en spreekt aan. De illustraties en tekst vullen elkaar prima aan. De vormgeving is zoals gezegd ook bijzonder en je wordt gewoon helemaal vrolijk van dit verhaal. Wiek is een stoere pechvogel die ondanks alle tegenslag overal wel iets positiefs uit wilt halen.

Meer recensies van Conny Schelvis