boeiend verhaal

Conny Schelvis 26 juli 2019
In de ontmaskering draait het verhaal om journaliste Sacha, gelukkig getrouwd en moeder van twee jongens. Van de een op de andere dag ontvangt ze vreemde briefjes. IN eerste instantie denkt ze aan een flauwe grap maar dan volgen er bizarre berichten op haar telefoon, schade aan haar eigendom en wordt haar oprit en auto bekladt. Ze wordt hoe langer hoe banger en ziet in iedereen een mogelijke dader. Haar ex-minaar, haar collega, de buurman, ze bekijkt iedereen plots als dader en probeert te achterhalen wie het is voor ze er onder door gaat. Haar echtgenoot vindt dat ze het allemaal buiten proportie ziet en het niet serieus genomen moet worden. Het voorgevoel van Sacha dat er meer speelt is echter groter. De vraag is uiteindelijk wie er gelijk heeft.

Ingrid Rensen heeft weer een pakkend verhaal geschreven! De lezer wordt meegenomen in de onzekerheid van het karakter Sacha en puzzelt met haar mee wie de afzender is al die vervelende berichten. Tussen de hoofdstukken door lees je (schuingedrukt) de gedachten van de dader maar die geven je voor alsnog geen enkele aanwijzing maar voeren wel de spanning op. Deze opbouw gaat heel langzaam en dat is voor dit verhaal wel prettig. Het maakt het boeiender om te lezen. Wel vond ik het jammer dat het einde zo snel moest gaan. Ik had het idee dat er te weinig ruimte werd genomen om hier de tijd voor te nemen. De uiteindelijke dader stond wel op mijn nominatie maar tot redelijk aan het einde kreeg ik pas de bevestiging hiervoor. Ik hou wel van thrillers die niet zo voorspelbaar zijn.

Prima thriller, zeker als je houdt van de boeken van Suzanne Vermeer, Esther Verhoef en Linda van Rijn.

Meer recensies van Conny Schelvis