Beramen in de gevangenis

Elbert Grift 05 april 2021
Het laatste deel van het project trilogie gaat verder met Mischa in de gevangenis, met als grootst concurrent ter plaatse Skinner, maar die lijnen gaan uiteindelijk in elkaar over, zo lijkt het.
Mischa heeft een nieuw project bedacht en gaat dat via diverse kanalen uitwerken, inzet: de ontsnapping van zijn celgenoot die bij de begrafenis van zijn moeder aanwezig zal zijn en daar moet verdwijnen.
Zoals we van Bronja Hoffschlag gewend zijn, een ingenieus uitgewerkte psychologische misdaadroman die met levensechte dialogen wordt uitgewerkt, onvoorstelbaar dat een product van Nederlandse bodem is, zo perfect is ook dit boek weer, dit zou echt een wereld bestseller moeten zijn, inmiddels gelukkig wel op waarde geschat sinds het eerste deel van deze zeer indrukwekkende trilogie.

Meer recensies van Elbert Grift