Bekend en onbemind

Elbert Grift 06 januari 2018
Een bekende acteur vergrijpt zich aan een 13-jarige en wordt in de gevangenis gedumpt waar hij kennis krijgt met een andere crimineel diens gelaat geheel verbrand is, ze houden samen de gevangenis schoon en verblijven om uit de media te blijven in de nor onder een andere naam.
In eerste instantie lijkt zich er een soort van vriendschap te vormen, maar dat slaat al snel om.

Het is weer net zo'n heerlijk boek als Kwaadschiks (dat ik eerder las maar wel 8 jaar later uitkwam) er wordt enorm veel geschreven (1050 bladzijden) over een betrekkelijk korte periode, dat is wel kenmerkend voor van der Heijden, net zoals de heerlijke conversaties doorspekt met droge humor, wat is dit toch een geweldige schrijver en dito boek.

Meer recensies van Elbert Grift