Een leven lang

Eline Wilde-Noijen 10 december 2019
Een leven lang is het vervolg op Een Leven Geleden en gaat over Brianna. Zij treedt in de voetsporen van haar moeder, een van de meest geliefde auteurs van de wereld, Sarah Miller. Brianna leidt met haar man en hun drie kinderen een wondermooi leven aan de prachtige oostkust van de VS.
Zij leiden een perfect leven. Dan, op een (ogenschijnlijk) fraaie dag, komt aan dat alles een eind en wordt de ergst denkbare nachtmerrie de nieuwe realiteit. Een hartverscheurende nachtmerrie die niet alleen haar leven volledig op haar kop zet, maar Brianna ook aan de rand van de afgrond brengt...

“Ik ben verdrietig dat ik die dag alleen terugging naar een winkel omdat ik nog iets wilde kopen.”

Toen ik hoorde dat Jerrad een vervolg had geschreven op Een Leven Geleden, moest en zou ik deze ook lezen. Vooral omdat Een Leven Geleden zo mooi en beeldend was geschreven. Ook dit deel is weer de moeite waard.

Ik was verliefd, gelukkig en daarna werd mijn hart gebroken en zag ik het niet meer zitten. Maar ik werd opnieuw gelukkig en mijn hart werd opnieuw gebroken. Alle gevoelens die in dit boek beschreven zijn heb ik ook zo gevoeld. En dan heb je talent, vind ik.
Dit boek heb ik weer in mijn hart gesloten.

“Je kunt nooit iedereen plezieren, als men dat überhaupt zou willen, brachten mijn ouders me al vroeg bij. Er is altijd wel een groep die veroordeelt wat je doet en zegt, die kritiek heeft op je levenswijze, die iedere kans aangrijpt om je aan de schandpaal te nagelen, die hoopt dat je kei hard op je gezicht valt. En dat is prima. Ze veroordelen, bekritiseren, nagelen en hopen maar wat ze willen. “

Waar ik in het eerste deel tegen de lange hoofdstukken aan liep was dat in dit deel helemaal niet van toepassing, waardoor ik er voor mijn gevoel nog sneller doorheen vloog.

En eenmaal aan het lezen kon ik niet meer ophouden. Alsof iemand mij uit het echte leven haalde en in het boek neer zette. Voor mijn gevoel heb ik alles zelf meegemaakt. Ik ben echt fan, van zijn bijzondere en beeldende schrijfstijl. Het neemt je mee en laat je niet meer los. Deze twee boeken zullen mij Een Leven Lang bijblijven ;).

Wist je dat Jerrad Hoff ook twee thrillers geschreven heeft en de derde onderweg is? Ben je dus meer een thriller liefhebber, dan zou ik die boeken zeker bekijken!

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen