De echte climax is er pas op het allerlaatste moment

elinevandm 01 augustus 2019
De onverwachte gast is een toneelstuk geschreven door de Queen of Crime, Agatha Christie. Als fervente verzamelaar van haar boeken, kon deze toevoeging niet aan mijn bibliotheek ontbreken en zo geschiedde het dat ik dit boek uiteindelijk ook las. Het is een uiterst dun boekje van maar 157 bladzijden en op een mum van tijd had ik het ook uitgelezen.

Alles start met Michael Starkwedder die in een greppel terecht komt en aanklopt bij een afgelegen landhuis. het huis waar hij even later een dode eigenaar zal aantreffen. Richard Warwick zit namelijk dood in zijn rolstoel. Er zijn onmiddellijk meerdere verdachten, onder meer de echtgenote van Warwick, de bedienden, de moeder van Richard, zijn stiefbroer Jan,.. Warwick was dan ook geen geliefd persoon in de omgeving.

De echte climax is er (zoals we gewend zijn van Agatha Christie) pas op het allerlaatste moment. De onverwachte gast is een aardig tussendoor boek geworden om te lezen. Makkelijk om te volgen met een beperkt aantal personages en dialogen die goed te volgen zijn. Een goed detectiveverhaal zonder meer!

Ik geef de onverwachte gast daarom een mooie score van 4/5!

Meer recensies van elinevandm