Nogal langdradig verhaal

elinevandm 16 februari 2024
Een nieuwe kennismaking voor mij met het werk van Nele Neuhaus. Het eerste deel van deze reeks van Bodenstein en Kirchhoff trok mijn aandacht door de korte inhoud en gezien de aankomende delen me ook wel interessant leken. Ik begon dus met goede moed aan dit eerste deel, maar merkte na een tijdje op dat het verhaal me toch niet helemaal lag. Het werd eerst en vooral soms onduidelijk verteld en daarnaast was het soms wat gissen over wie de rechercheurs nu net aan het spreken waren. Het was dus warrig en het boek lag soms sneller aan kant dan ik aanvankelijk voorzien had. Gelukkig is het ook geen megadik boek, maar er werden zoveel zaken bijgesleurd die me helemaal onbelangrijk leken. Het verhaal werd na verloop van tijd dus echt langdradig en het was me dan ook niet altijd duidelijk meer hoe alles in elkaar steekt. Het verhaal zal me dus ook niet echt lang bijblijven. Toch waag ik me verder op het jaar zeker wel nog aan het tweede deel. Hopelijk kan dat me meer overtuigen want voor dit eerste deel bleef ik steken op 3 sterren.

Meer recensies van elinevandm