"Een mix van verschillende soorten verhaallijnen die door elkaar heen lopen, zorgen voor een aangename afwisseling"

elinevandm 06 december 2019
Na Nachtschade van Karin Slaughter gelezen te hebben, wou ik graag verder in de Grant Country reeks en zo geschiedde ook. Het verhaal draait grotendeels om het misbruik dat aan het licht komt, wanneer Sara Linton een autopsie uitvoert op een jong meisje. Het blijkt dat ze meerdere sporen heeft die duiden op misbruik en het hele korps zet zich op de zaak. Ook Lena Adems wordt betrokken, ondanks de moeilijkheden die ze ervaart na de gruweldaden die ze moest ondergaan in het vorige boek. Ze heeft heel wat aan haar hoofd, maar ze weigert er met iemand over te praten.

Ook Jeffery maakt moeilijke tijden door, hij was het immers die de jonge Jenny Weaver doodgeschoten heeft en nu moet onderzoeken wat haar ertoe bracht een wapen te richten op Mark Patterson. Als ze misbruikt blijkt te zijn, blijkt er heel wat meer aan de hand te zijn dan aanvankelijk eerste werd gedacht.

Het boek telt redelijk lange hoofdstukken die ervoor zorgen dat het verhaal wel vlot opschiet. Let wel op: voor sommige mensen zullen bepaalde scènes misschien te gruwelijk overkomen! Ik heb alvast wel genoten van dit tweede deel, maar soms was me de chronologie van de acties niet altijd even duidelijk. Het werd op sommige punten wel even verwarrend om nog helemaal te kunnen volgen. Toch vond ik dit een goed boek en beloon ik het met 4 sterren.

Meer recensies van elinevandm