Een hartverwarmend boek

Elisa11 13 februari 2024
Afgelopen najaar was ik bij een bijeenkomst waar Jaap Bressers kwam spreken. Zijn verhaal maakte nogal indruk op mij en ik kocht dit boek na afloop.

In het boek beschrijft Jaap Bressers kort waardoor hij een dwarslaesie heeft opgelopen en vooral hoe hij daarna zijn leven weer heeft opgepakt.

De hoofdstukken beginnen met een mooie spreuk, die goed past bij het omdenken. Een glas is niet half leeg, maar half vol. Het boek is duidelijk opgebouwd, de hoofdstukken zijn niet te lang en het boek is heel eenvoudig te volgen.

Vooral het laatste hoofdstuk heeft indruk op mij gemaakt, dan komen de verhaallijnen bij elkaar.

Het is mooi om te lezen dat je eigenlijk zonder al teveel moeite een carlos moment aan je dag toe kunt voegen. Dat hoeft niets te kosten en het is goed om je daar van bewust te worden. Ook vond ik het interessant om meer over Carlos te lezen.

Ik kan dit boek van harte aanbevelen en heb ik heb het boek 4 sterren gegeven.

Meer recensies van Elisa11