Laat het feest beginnen

Elisa11 15 augustus 2023
Op de eerste pagina van het boek staat een plattegrond van de omgeving rondom het meer waar het resort The Shore is gebouwd. Dit is prettig, je kunt tijdens het lezen nog eens naar de plattegrond kijken en zien waar het dorp ligt ten opzichte van The Shore en het meer.

De opening van het boek start gelijk goed; op nieuwjaarsdag gaan een aantal personen zwemmen in het meer, een van de personen ziet daar een mens in het water liggen. Deze persoon blijkt Rhys Lloyd te zijn, die vakantiehuizen in het resort The Shore bezit. Op oudejaarsavond heeft een feest bij The Shore plaats gevonden, waar het hele dorp voor is uitgenodigd . Wie heeft Rhys vermoord? En met welke reden?

Rechercheur Ffion Morgan, die zelf ook uit het dorp naast The Shore komt, heeft een dorp vol verdachten. Het kleine dorp is haar thuis, dus de verdachten zijn haar buren, vrienden en familie, Daarbij heeft Ffion zelf ook zo haar eigen geheimen. De leugens stapelen zich op en al snel is de vraag niet wíe Rhys dood wilde hebben maar wie hem uiteindelijk heeft vermoord…

De schrijfstijl leest prettig, de hoofdstukken zijn niet te lang. Het aantal personages blijft overzichtelijk en de samenhang tussen de personages is goed te volgen. Als lezer blijf je geboeid door het verhaal.

Aan het einde van het verhaal wordt de spanning goed opgebouwd, waardoor de cozy thriller zijn naam eer aan doet. De verhaallijnen komen bij elkaar en als je denkt te weten wie Rhys heeft vermoord, wordt je als lezer toch op een zijspoor gezet. Ik ben heel benieuwd naar deel 2. Rechercheur Ffion Morgan komt over als een prettig persoon, ik ben benieuwd hoe haar carriere en haar leven in deel 2 verder gaat.

Meer recensies van Elisa11