Echt een mooi verhaal

Elss 04 januari 2020
Ik houd van mooie verhalen en dit is zeker een boek met een mooi verhaal.
Het verhaal speelt zich af in West-Virginia in een mijnwerkersdorp waar het geloof een belangrijke plaats inneemt. Zelf ben ik niet zo van de kerk, maar in deze roman past het. De gospel die in het boek een aantal keer wordt genoemd is ook de moeite waard om eens te beluisteren: https://youtu.be/5WdeC4vWRpo
Ik kon me goed voorstellen dat een klein meisje de berg afloopt op zoek naar de plek waar dit gezang vandaan komt en daar ook bij wil horen.
Vergeving is het thema van dit boek. Niet de vergeving van iets wat een ander jou heeft aangedaan, maar vergeving van jezelf om zonder schuldgevoel en wroeging door het leven te gaan.
Ruby draagt een groot geheim met zich mee en op 80-jarige leeftijd besluit ze dat het tijd is voor de waarheid en die is zeer verrassend. Ik zag hem niet aankomen, hoewel er al wel een aanwijzing werd gegeven in het begin van het boek.
Het is een mooi verhaal met mooie karakters en mooie natuurbeschrijvingen!

Meer recensies van Elss