Levendige en humorvolle beschrijving van een 1700 km lange voettocht.

Elss 29 oktober 2019
Het verhaal gaat over een 1700 km lange voettocht langs de westkust van de Verenigde Staten van Amerika: De Pacific Crest Trail of te wel de PCT. Cheryl is in haar leven alle houvast verloren. Haar moeder is overleden, het gezin waarin ze is opgegroeid valt uit elkaar en ze zoekt de oplossingen in seks en heroïne. Toevalliger wijs stuit ze op een boek over bovenstaande voettocht en ze besluit deze te gaan lopen. In haar overmoed start ze de tocht met een halfbakken voorbereiding waarover ze met humor schrijft. Zwaarmoediger zijn de omstandigheden die haar tot het dieptepunt hebben gebracht en die beschreven worden tussen de verhalen van de voettocht door, zoals haar agressieve vader, het overlijden van haar moeder, haar ontrouw, haar scheiding en haar heroïneverslaving.
Na de lange voettocht voelt Cheryl zich sterker en heeft ze zichzelf weer gevonden. Met nog 20 cent op zak gaat zij nu een nieuw leven starten in Portland.
Het verhaal van haar voettocht, de mensen die ze ontmoet, haar doorzettingsvermogen en de beschrijving van de natuur vond ik zeer boeiend en levendig. De delen waar haar verleden aan bod kwam, hadden wel wat ingekort mogen worden.

Meer recensies van Elss