Goede Thriller

EMBV 11 juni 2020
Neve Connelly is voor velen een rots in de branding, en vooral moeder en vriend. Ze voelt zich gevangen in haar huwelijk met Fletcher en haar tienerdochter Mabel veroorzaakt problemen voor haar beide ouders. Neve begint een affaire met haar getrouwde baas. Dan ontdekt ze het vermoorde lichaam van haar baas. Dat zet haar leven behoorlijk op zijn kop. Wat moet ze nu doen? Moet ze het juiste doen met het risico dat haar geheim wordt onthult? Zal dit haar huwelijk kapot maken? Hoe kan ze haar dierbaren beschermen? Wie is de moordenaar? De keuzes die ze maakt, hebben ingrijpende gevolgen. Het laat zien dat één beslissing of leugen automatisch leidt tot een veelheid van geheimen.

Het boek toonde de verwoestende gevolgen van geheimen en leugens! Deze ontdekking brengt onvermijdelijk gevolgen met zich mee die niet alleen de levens van de dader maar ook de mensen om hen heen raken. Zeer goed uitgewerkt met geweldige karakters. Nicci French kan uitstekend het gevoel overbrengen. Je wordt helemaal opgeslokt in het verhaal.

Ondanks dat het verhaal pakkend is, merk je hier en daar dat het verhaal rammelt en wat mist. De politie die te gemakkelijk om de tuin is te leiden met leugens. Terwijl je in de huidige tijd overal in de gaten gehouden wordt. Het maakt het allemaal wat minder geloofwaardig.

Huis vol leugens is een goed verhaal, dat de effecten blootlegt die geheimen, leugens kunnen hebben op je leven, de mensen om je heen, en hoe ze kunnen veranderen in iets veel ernstigers en gevaarlijkers. Je kunt dus maar eerlijk in het leven staan. Het was de eerste keer was dat ik iets las van Nicci French en het zal zeker niet mijn laatste zijn.

Meer recensies van EMBV