Super boek een echte aanrader

Evy2004 04 mei 2017
Dit boek heeft allereerst een zeer mooie cover meegekregen die zeker de nieuwsgierigheid van de lezer wekt. Eerst is het concept van de cover nogal wat vaag maar naar mate je begint met lezen word er steeds meer duidelijk.

Dorian is een 17jarige jongen die op straat leeft. Als hij op een dag wakker word naast een lijk van een zwerver met een mes in zijn handen raakt hij in paniek. En welzijn medewerker neemt hem zeer graag onder zijn hoede en Dorian besluit voor met te gaan werken als koerier voor relatiegeschenken. Er word hem zeer stevig op het hard gedrukt dat hij deze geschenken nooit zelf mag openen maar wanneer er plotseling iets mis gaat besluit hij dit toch te doen. Opeens heeft hij een zeer bruikbaar voorwerp in handen en is zijn leven niet meer zeker.

Dit boek had me vanaf het eerste hoofdstuk totaal in zijn greep de schrijfstijl zorgen ervoor dat dit boek zeer makkelijk weg leest. Met de opbouw van het verhaal had ik het iets moeilijker ik vond vooral dat sommige stukken een beetje te lang werden doorgetrokken waardoor ik soms toch een beetje moeite had om me echt op het verhaal te blijven consenteren. Al moet ik wel bekennen dat het einde me toch een beetje verrast heeft met een zeer grote plottwist.

We volgen vooral de belevenissen van Dorian waardoor de andere personages die in het verhaal voorkomen jammer genoeg niet echt een diepgang krijgen in het verhaal.
Dit boek krijgt van mij 4 sterren.

Al bij al is dit een zeer goed boek maar zoals al eerder gezegd vond ik het vooral jammer dat de andere personages niet echt werden uitgediept en ook het soms wegvallen van mijn concentratie bij het lezen van sommige stukjes maak dat ik er 4 sterren aan geef in plaats van 5.

Meer recensies van Evy2004