Een heel fijn, herkenbaar kerstboek

fantasybooklover3 05 december 2020
Recensie Hoe Dan Ook van Kara McDowell, uitgegeven bij uitgeverij Moon.

Op 1 december had ik voor het eerst een online leesclub met een Engelse auteur. Heel spannend, maar ook erg leuk! Kara nam de tijd om de vragen van iedereen uitgebreid te beantwoorden en dat was erg fijn! De online leesclub was erg goed georganiseerd, complimenten voor Elke en het Moon-team!

Dit boek gaat over Paige, die zich bij elke keuze 'wat als' vragen stelt. Wat als ze het één kiest en dan voorbestemd is om het ander te gaan doen?

Paige moet al snel kiezen tussen een kerstvakantie in de bergen, waar ze misschien eindelijk een kans krijgt bij haar beste vriend Fitz en New York, één van de steden waar ze al heel lang naartoe wilt.

Dit boek wordt al snel verteld vanuit twee verhaallijnen: Paige in New York en Paige in het vakantiehuisje bij Fitz. Bij het eerste hoofdstuk vanuit de andere verhaallijn, raakte ik even in de war want er was eerst iets anders gebeurt. Maar al snel had ik door hoe het zat en genoot ik van het verhaal.

Ik vind deze manier van hoofdstukken goed bij het verhaal passen, want zo is er altijd een personage waar je naar uit kijkt. Maar bij mij was er ook een onderhuidse spanning aanwezig, want hoe gaat het aflopen?

De angst van Paige was voor mij erg voelbaar. Het is niet dat ik met dezelfde dingen kamp als Paige, maar ik herken mezelf wel in haar. Ik vraag me ook dingen af, twijfel te veel. Vaak zelfs tot mijn eigen ergernis.

Dat vond ik ook heel sterk aan het boek. De emoties, gevoelens en angst waren duidelijk voelbaar doordat de auteur dit erg beeldend heeft geschreven. Maar zelf heeft Kara ook met dezelfde dingen gekampt als Paige. Ze heeft veel van zichzelf in het hoofdpersonage gestopt en dat merk je goed tijdens het lezen.

Kortom, ik raad dit boek zeker aan anderen aan en kan niet wachten om meer te lezen van Kara!

Ik gaf dit boek ⭐⭐⭐⭐⭐/5 sterren.

Dankjewel @moonyoungadult voor dit recensie exemplaar en dat ik mee mocht doen met de leesclub!

Deze recensie is ook te vinden op:
♡ Goodreads
♡ Instagram (fantasybooklover3)