'Chinouk achtig spannend.'

fantasybooklover3 01 december 2020
Recensie: je hebt één nieuwe volger van Chinouk Thijssen, uitgegeven bij Clavis Youngadult.

In dit boek volgen we vlogger Sterre, wie op reis gaat samen met drie andere influencers naar Turkije voor een promoreis. Maar zodra ze in Turkije aan komen lijkt iets niet helemaal in orde. Zo denkt Sterre dat iemand hen in de gaten houd en wil ze het allerliefste naar huis.

'Chinouk achtig spannend, zoals ik van haar gewend ben.'

Wat een spannend boek was dit weer! Ondanks de drukke schoolperiode waar ik nu in zit, heb ik dit boek binnen vier dagen uitgelezen. Het leest lekker door en is spannend tot op de laatste bladzijde.

Ik keek iedere keer weer uit naar de hoofdstukken in het zwart, want al snel werd duidelijk dat deze geschreven waren vanuit het perspectief van de dader. Maar zodra ik er weer eentje had gelezen, moest ik door naar de volgende. En zo telkens verder, totdat het boek uiteindelijk uit was.

De angst van hoofdpersonage Sterre vond ik heel sterk neergezet. Deze komen al vrij snel naar voren: vliegangst en angst voor het getal zeven. Ik leefde met haar mee en voelde haar angst.

Maar ook de andere personages waren sterk neergezet en hadden ieder een eigen geheim.

En dan de plottwist... De ene keer verdacht ik de ene persoon, maar dan weer de ander. Ik werd als lezer op een dwaalspoor gezet, net zoals dat bij Sterre gebeurde. Bij één van de laatste paar zwarte bladzijdes had ik een vermoeden wie de dader zou kunnen zijn, maar waarom en hoe dat wist ik nog niet.

En dat vind ik zo sterk bij Chinouk haar boeken: je weet nooit tot het einde wie de dader is, want het kan altijd nog veranderen in de laatste paar pagina's.

Ik mis het boek nu al en kijk zeker heel erg uit naar de nieuwe boeken van Chinouk!

Ik gaf dit boek ⭐⭐⭐⭐⭐/5 sterren.

Dankjewel @clavisyoungadult voor dit recensie exemplaar!

Deze recensie is ook te vinden op:
♡ Goodreads
♡ Instagram (fantasybooklover3)