Prachtige klankschilderingen en gedachten die klinkend verwoord worden

Inktvloei 26 oktober 2023
Ik kwam dit boek tegen bij het herschikken van de boeken. De serie waarin het voorkomt wordt geredigeerd door Ad den Besten. Het verhaal op de achterflap is dus niet helemaal neutraal.
De beelden spreken mij aan. Enkele zinnen die blijven hangen zijn:
'De zomer is een barst in het water'
'De deur slaat in 't slot van de leegte '
'Dit is de lange weg van het verloren gaan'
'Levend tegen de rand van de vervulling aan'.
Mysterieuze teksten en toch klaar in hun context. De schrijver kon er waarschijnlijk geen droog brood mee verdienen, want hij heeft dertig jaar bij een bedrijf gewerkt en krijgt ten tijde van de verschijning van dit boek misschien weer tijd om te gaan schrijven. Ad den Besten verheugt zich erop, maar moet toch nog een aantal jaren wachten voordat de schrijver weer begint.
De thema's die hij aanroert is onvervulde liefde, eenzijdige onbeantwoorde liefde, vanuit een christelijke achtergrond nadenken over de religieuze beelden.
Ik kan er de vinger niet op leggen, maar de gedichten spreken me aan en zoemen na.

Meer recensies van Inktvloei