Wraak en gerechtigheid gaan prima samen.

Jacques 25 december 2023
'Under my thumb' van de Stones krijgt toch een wat ander imago in deze thriller. Maar dat geldt ook voor de eigenaardige manier van yoga beoefenen door Kelly. En wie mag Kelly dan wel zijn? Kelly is de privéverpleegkundige van Ed, een machtige tycoon met bakken vol overlopend geld, die ooit twee kruiperige zoons op de wereld heeft gezet en een redelijk slimme, normale dochter, die haar eigen gang is gegaan in het leven. Het gaat niet echt goed met Ed, een beroerte en prostaatkanker duiden op vervelende toekomstige gebeurtenisen en het heeft er alle schijn van dat Kelly op het goede paard gewed heeft, ondanks het leeftijdsverschil van achtenveertig jaren. Ziehier het simpele romcomscenario met de ingewikkelde familieverhoudingen.
Zoiets kunnen we natuurlijk allemaal als opstel van anderhalf kantje in elkaar flansen. Maar de fine tuning van het script is toch andere koek.

Wat toelichting. Alana, naam van die slimme dochter, is niet voor niets het ouderlijk huis uit gevlucht. Alana wil maar een ding: gerechtigheid. Nou ja, wat wraak is natuurlijk ook mooi meegenomen. Het hoe en waarom levert een intrigerend tweede deel op van deze whodunnit/thriller.

Elyse Friedman maakt er een buitengewoon giftig, edoch zeer leesbaar en bij en wijlen plezierig boek van. Uitstekend amusement voor deze dagen.

Meer recensies van Jacques